Blitz Garaż – skup aut – złomowanie – laweta – holowanie

Pytania i odpowiedzi

Skup pojazdów

Sprzedaż pojazdu w skupie to gwarancja bezpieczeństwa przeprowadzenia transakcji. Skupy działają w pełni legalnie, pod szyldem i nazwą firmy. Dodatkowo właściciel pojazdu nie musi martwić się przygotowaniem oferty sprzedaży, rozmowami z potencjalnymi kupcami i negocjacjami cen. Wszystkie formalności spoczywają na firmie odbierającej pojazd, czyli na skupie.

Skupujemy pojazdy bez względu na stan techniczny. Interesują nas samochody osobowe, zabytkowe, dostawcze, ciężarowe, motocykle, przyczepy. Sprawne lub całkowicie wyeksploatowane. Zajmujemy również się pojazdami, które zostały porzucone przez właściciela. Działamy wtedy na zlecenie służb miejskich.

Każdy pojazd wyceniamy indywidualnie. Opieramy się na informacjach otrzymanych od Państwa. Sporym ułatwieniem całego procesu wyceny jest skorzystanie z formularza wyceny znajdującego się na naszej stronie. Finalna cena jaką możemy zaproponować to składowa kilku czynników: popularności auta, stanu technicznego, rodzaju pojazdu etc. Zawsze staramy się przygotować ofertę, która będzie dla Państwa jak najbardziej korzystna cenowo.

Staramy się zminimalizować całą procedurę by była jak najmniej dla Państwa zajmująca. Całą proces kupna-sprzedaży dzielimy na 3 kroki: kontakt, wycena, finalizacja. Dokładny przebieg całej transakcji opisany jest tutaj.

Jesteśmy w stanie cały proces zbycia - nabycia pojazdu dokończyć tego samego dnia. Od momentu kontaktu z nami przygotowujemy propozycję wyceny. Po akceptacji z Państwa strony zaproponowanej przez nas kwoty umawiamy się na termin odbioru pojazdu. Pracujemy 6 dni w tygodniu od wczesnych godzin porannych do późnych godzin wieczornych.

Do przeprowadzenia całej transakcji niezbędne są dokumenty: - dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, - dowód rejestracyjny lub specjalne oświadczenie w przypadku zniszczenia go, zagubienia czy zatrzymania, - karta pojazdu (jeśli została wydana) lub specjalne oświadczenie, - opcjonalnie oświadczenie o zagubieniu lub zniszczeniu tablic rejestracyjnych, - opcjonalnie zgoda drugiego właściciela na samodzielnie podejmowanie decyzji w sprawie samochodu, - opcjonalnie upoważnienie do podejmowania działań przez osoby trzecie w imieniu właściciela, - opcjonalnie wpis KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wsparte upoważnieniem przedstawiciela przedsiębiorstwa w przypadku samochodu zarejestrowanego na firmę, - opcjonalnie umowa kupna-sprzedaży, jeśli samochód nie jest zarejestrowany na nowego właściciela. Wzory niektórych dokumentów dostępne są do pobrania tutaj.

Pomoc drogowa

Wpływ na czas dotarcia do Państwa ma wiele czynników. Najważniejszy to oczywiście miejsce zdarzenia. Nasza firma znajduje się w Zgierzu przy drodze krajowej numer 91. Stąd mamy doskonałe miejsce do wyruszenia do Państwa z pomocą. Do autostrady A2 na węźle Łódź Emila docieramy w 7 minut. Do węzła Łódź Stryków - 14 minut. Do Centrum Łodzi - 15 minut. Zawsze staramy się podczas zgłoszenia zdarzenia drogowego ustalić przybliżony czas dotarcia do Państwa. Proszę pamiętać, że np. natężenie ruchu, warunki na drodze, oraz pora dnia mogą mieć znaczący wpływ na czas dotarcia naszej autolawety.

Po dotarciu naszego pracownika we wskazane miejsce to Państwo decydują, gdzie mamy transportować pojazd. Może to być Państwa miejsce zamieszkania, wskazany mechanik lub dowolne inne miejsce.

W momencie, gdy dalsza eksploatacja pojazdu jest niemożliwa np. ze względu na uszkodzenia, należy przede wszystkim zadbać o otoczenie: nas samych i osoby postronne, a następnie wezwać odpowiednie służby. W momencie zakończenia czynności przez odpowiednie służby będziemy mogli podjąć pojazd na naszą autolawetę

Złomowanie pojazdów

Złomujemy wszystkie pojazdy (samochody osobowe, ciężarowe, motocykle, przyczepy), które z różnych powodów (uszkodzenia, korozja etc.) nie nadają się do dalszej eksploatacji na drogach publicznych.

Aby dokonać zezłomowania pojazdu, niezbędne jest posiadanie dowodu rejestracyjnego i/lub karty pojazdu.

Pojazdy, które nie posiadają wszystkich części, również przyjmujemy do kasacji. Dokonujemy wtedy indywidualnej wyceny takiego pojazdu. Pojazd, który nie posiada tablic rejestracyjnych, także może zostać zezłomowany. W takiej sytuacji niezbędne jest wypisane zaświadczenie, którego wzór znajdą Państwa w zakładce dokumenty do pobrania

Tak, istnieje możliwość dokonania kasacji takiego pojazdu. Wymagane będzie przedstawienie stosownego upoważnienia od właściciela pojazdu. Wzór takiego upoważnienia znajduje się w dokumentach do pobrania.

Tak, do zezłomowania pojazdu, gdzie w dowodzie rejestracyjnym widnieje współwłaściciel, wymagane jest stosowne upoważnienie. Wzór do pobrania znajduje się tutaj.

Tak, po uzgodnieniu z Państwem wszelkich informacji o pojeździe, ustalamy termin i miejsce odbioru pojazdu. Przyjeżdżamy naszą autolawetą i zabieramy pojazdu na miejsce demontażu.

Oczywiście, wystawiamy zaświadczenie o zezłomowaniu pojazdu.

Należy udać się do Wydziału Komunikacji wraz z otrzymanym od nas zaświadczeniem o zezłomowaniu pojazdu, unieważnionym dowodem rejestracyjnym i/lub kartą pojazdu. Mają Państwo na to 30 dni od momentu kasacji pojazdu.

Jeśli zapłacili Państwo składkę OC za cały rok, przysługuje Państwu zwrot składki za okres od dnia zezłomowania pojazdu do końca okresu ubezpieczenia. Aby odzyskać nadpłatę, wystarczy zaświadczenie, że nastąpiła kasacja, albo zaświadczenie o wyrejestrowaniu. Z takim zaświadczeniem należy zgłosić się do towarzystwa ubezpieczeniowego, w którym było wykupione ubezpieczenie pojazdu.